logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 638 پروژه عمرانی در استان زنجان/ امسال بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی و اشتغال سرمایه‌گذاری شد

بهره‌برداری-و-آغاز-عملیات-اجرایی-638-پروژه-عمرانی-در-استان-زنجان-امسال-بیش-از-۲۵۰۰-میلیارد-تومان-برای-طرح‌های-تولیدی-و-اشتغال-سرمایه‌گذاری-شد

استاندار زنجان از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 638 پروژه عمرانی در استان زنجان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و با هنر مورد خشم نفاق و کینه منافقین قرار گرفتند.

وی افزود: اگر مروری به کاروان عظیم شهدا داشته باشیم رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه، وزیر و نماینده مجلس شهید داریم که نشان می دهد این ملت و دولت همه در صحنه بوده و در یک کاروان هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت با غم مردم غمگین و با شادی مردم شاد می‌شود، ابراز کرد: ملت و دولت ایران اسلامی زیر سایه مقام معظم رهبری در کنار هم قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در زنجان گفت: در این هفته 638 پروژه عمرانی با 346 میلیارد تومان در شهرها و روستا به بهره برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

درویش‌امیری بیان کرد: در کنار طرحهای عمرانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی طرحهای تولیدی و اقتصادی در حوزه صنعت معدن و تجارت و کشاورزی با اعتبار 355 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرحها 575 اشتغال مستقیم در اختیار فرزندان و جوانان قرار خواهد گرفت و 1180 شغل غیرمستقیم نیز ایجاد می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی با تکیه بر قانون اساسی و مبانی دینی، اصل وظایف دولتمردان خدمت‌گذاری به مردم است عنوان کرد: خوشحالیم که مردم شریف آنچه که در کشور و منطقه رخ می دهد رصد می‌کنند و تشخیص می‌دهند که کجا و چه زمانی نظام، انقلاب و مسئولان را همراهی کنند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از 75 درصدی مردم استان زنجان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه گفت: مردم ظرفیت‌ها، منابع کشور را به خوبی می‌شناسند و به محدودیت‌ها نیز آگاهی دارند.

درویش‌امیری تصریح کرد: امروز مسئله اصلی مردم و نظام توجه جدی و دلسوزانه به حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشت مردم، اشتغال و تامین نیازهای عمرانی و توسعه همه جانبه است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به شدت ما را رنج می‌دهد، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی و معیشت جزو اولویت‌های دولت و مدیران استان زنجان است، مردم ما می‌دانند که اقتصاد ما  به دلیل تحریمهای ظالمانه آسیب‌های جدی دیده و بخشی از درآمدهای خارجی به دلیل همین تجریمها بلوکه شده و به ما اجازه وارد کردن این درآمدها داده نمی‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در گذشته جلوی داد و ستد بازرگانی ما گرفته شده بود، عنوان کرد: این تجربه تلخ در عین حال آموزنده سبب شد تا منشور اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تهیه و در اختیار دولت و دیگر ارکان نظام اسلامی قرار گیرد.

وی با تاکید اینکه تمام تلاش دولت حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و مراکز تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی است، اظهار کرد: سعی کردیم در درجه اول به دنبال تثبیت شغل‌های موجود باشیم که در این راستا ما سعی کردیم از ۴۵ هزار شغلی که در مراکز تولیدی، صنعتی و معدنی بود را تثبیت کنیم.

درویش‌امیری با بیان اینکه تامین سرمایه‌ در گردش واحدها در دستور کار دولت قرار دارد، عنوان کرد: بهره‌وری و استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولید برنامه دولت بود و در این راستا سعی شد کارخانه‌ای که یک شیفت کار می‌کند دوشیفته شود.

وی با اشاره به اینکه چرخ صادرات در کشور و استان زنجان راه افتاده است، گفت: اکنون به ۴۰ کشور جهان محصولات تولیدی ایران صادر می‌شود و چرخ تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید به گردش درآمده است.

استاندار زنجان با اشاره به تاثیرات طرح تحول سلامت در جامعه خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیون ایرانی در سال از خدمات طرح تحول سلامت بهره‌مند می‌شوند و امروز کسی دغذغه درمان ندارد و بیمارستانها و مراکز درمانی با آغوش باز پذیرای بیماران هستند.

وی با اعلام اینکه ۴۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان زنجان اضافه شده است، بیان کرد: تعداد تخت‌های ویژه نیز از ۴۲ تخت به ۸۴ تخت افزایش پیدا کرده که برای هر تخت یک میلیارد تومان هزینه شده است.

درویش‌امیری با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان افزود: تا سال گذشته هیچ  یک  از بیمارستانها MRI دولتی نداشت که این امر در استان اتفاق افتاد که هرکدام ۱۰ میلیارد تومان هزینه برای دولت داشت.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ خانه بهداشت در استان زنجان احداث و یا تعمیر شد، گفت: ۱۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی در طول سال گذشته در استان زنجان احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار زنجان با بیان  اینکه امسال بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی و اشتغال سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: با تکمیل این طرحها بیش از ۴ هزار شغل در استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل پتروشیمی حل شده است، ابراز کرد: در هفته جاری مصوبه صندوق توسعه ملی نیز برای این پروژه اخذ شد و بعد از این پتورشیمی زنجان سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر